Sonbahar 2014: İlk İzlenimler


Beklentilerin çok üstünde bir yaz sezonundan sonra, genellikle senenin en güçlü animelerinin geldiği sonbahar sezonu bizi yeterince tatmin edebilecek mi?



Amagi Brilliant Park


Kyoani bu kez hem Moe kızlarını hem de seksi (?) erkeklerini bir anime de buluşturarak, yalnızca kız veya erkek izleyici odaklı bir seri yapmak yerine, bir taşla iki kuş vurmayı hedefliyor. Konu kendilerinden beklenir şekilde çok ciddi değil. İlk bölümün ortalarında çocukla, pelüş yaratık kavga ederken kapatmamak için kendimi zor tuttum ama sonlara doğru olay ilginçleşmeye başladı. Bir süre daha izlemeye devam edeceğim ama sonunu getirebileceğim kadar iyi olur mu? Bilemiyorum.


Daitoshokan no Hitsujikai


Daitoshokan no Hitsujikai bir eroge( Visual Novel) uyarlaması. Okulda geçen romantizm ağırlıklı Daitoshakan'ı eğer "Mashiroiro Symphony", "Hoshizora e Kakaru Hashi", "Clannad (ilk sezonu)" gibi romantizm, harem tarzı serileri sevdiyseniz beğenebilirsiniz. Ben eğer sıkıcı olmazsa izlemeyi düşünüyorum.


Fate/Stay Night: Unlimited Blade Works (TV)


Bu sefer orijinal VN’ deki Unlimited Blade Works route'unu işleyecek olan Fate Stay Night remake’i. Fate Zero ile harikalar yaratan Ufotable, gelen büyük başarının ardından Fate Stay Night’a el atmaya karar verdi ve yine prodüksiyon olarak çok özenilmiş bir anime ile karşımıza çıktı. Şu ana kadar ilk seriyle konu olarak neredeyse hiçbir farklılık olmadığı için dikkat çeken tek şey kalite oldu. Ama açık olan bir şey var ki Fate Stay Night, Ufotable elinde bayağı bir etkileyici olacak.


Grisaia no Kajitsu


Son yılların en ünlü VN’lerinden biri olan Grisai no Kajitsu beni en çok şaşırtan başlangıçlardan birini yaptı. Oldukça özenilerek hazırlanmış olan seri, tipik romantizm odaklı VN formatında ilerleyişine rağmen ilginç karakterleri ( Özellikle ana karakter) ve ipuçlarını şimdiden verdiği dram ve psikoloji öğeleriyle çok başarılı bir görüntü çizdi. 50 saat uzunluğundaki bir hikâyeyi 13 bölüme sığdırmak konusunda ne kadar başarılı olabilirler, bilmiyorum ama Grisaia, ilk 2 bölümü itibariyle Clannad veya Kanon gibi başka bir unutulmaz VN uyarlaması olabileceği izlenimini bende uyandırdı.


Inou-Battle wa Nichijou-kei no Naka de


Özel güçlerle takıntılı olan bir Chuunibyou ve diğer kulüp arkadaşlarının bir gün aniden özel güçlere sahip olmasıyla başlayan günlük küçük maceralar. Çok klişe ve boş bir anime gibi gözükse de bazı yerlerde beni eğlendirdi. Şimdilik takip ediyorum.


Kiseijuu: Sei no Kakuritsu


Sezonun anime dünyasında dikkat çeken başlangıçlarından birini Kiseijuu yaptı. Sağ eli bir çeşit virüs tarafından ele geçirilen ve elinde ki tam kontrolünü kaybeden bir delikanlı üzerinden başlayan seri korku ve vahşet öğelerini kaliteli animasyon, çizimler ve seslerle birleştirip umut vaat eden bir başlangıç yaptı. 24 bölüm gibi her animeye nasip olmayan bir bölüm sayısına da sahip olan Kiseijuu, bakalım ilk bölümde oluşturduğu beklentileri karşılayabilecek mi?


Nanatsu no Taizai


İğrenç ötesi bir ana karakter önderliğindeki klasik Shounen, Nanatsu no Taizai, çok vasat bir başlangıç yaptı. Magi’yi ve daha nice Shounen seriyi batıran A-1 pictures stüdyosu tarafından hazırlanan seriyi şimdilik zor da olsa takip etmeye çalışıyorum.


Ookami Shoujo to Kuro Ouji


Erkek karakterini kızların sevgilisi yapmak için aşırı uğraşan bir başka Shoujo seri daha. Yalancı bir kızla dışarıdan çok iyi, içten içe sadist bir oğlanın aşk hikâyesi. Büyük ihtimalle oğlan her bölümde kızın yüzünü kızartacak ve kendisine yavaş yavaş âşık edecek süper cool bir hareket yapacak ve seri bunun üzerinden yürüyecek. Oluşturduğum olumsuz tabloya rağmen Ookami Shoujo to Kuro Ouji’nin eğlenceli yanları da yok değil. Ayrıca, bu türün geçen sezon ki temsilcisi Ao Haru Ride’ye oranla daha hareketli ve yenilikçi.


Psycho-Pass 2


Efsane ilk sezonunun ardından ikinci sezonu da sağlam başladı Psycho-Pass’ın. Daha ilk bölümün sonunda karşımıza yine karizmatik bir karakter çıkaran seri, ilk sezonun yarısı uzunluğunda olacak(11 bölüm). Bu da daha hızlı bir tempo ile ilerleyeceğini gösteriyor. Her bölümden sonra bir sonraki haftaya iple çekeceğim günler başladı. 


Shigatsu wa Kimi no Uso


Bu sezon en çok beklentim olan serilerden biri olan Shigatsu wa Kimi no Uso, çok güzel bir başlangıç yaparak ilk bölüm itibari ile beklentilerimi tam anlamıyla karşıladı. Hikâyenin müzik konusu hiç ilgimi çekmemesine rağmen romantizm, insan ilişkileri ve dram öğeleri üzerinden başarılı olacağı gözüken Shigatsu, izlerken insanın içini ısıtan serilerden biri olacak gibi. 22 bölüm sürecek olması ve manganın tamamını anime'ye uyarlayacak olması  ( Sonu yarım kalmayacak yani) bile başlı başına bir izleme nedeni. Üstüne birde kaliteli animasyon, renkli çizimler, harika seslendirmeler ve şarkılar eklenince Shigatsu hakkında konuşmak bile beni heyecanlandırmaya yetiyor. 


Shingeki no Bahamut: Genesis


En son Zankyou no Terror ile gözlerimizi bayram ettiren Mappa, bu kez de Shingeki no Bahamut ile görsel şölen sunmaya devam ediyor. Meksika esintileri olan bir bölgede geçen anime de şeytanlar, tanrılar ve daha bir sürü epik tema bulunuyor. Çılgın ve çirkin bir ana karakter üzerinden giden Shingeki no Bahamut sağlam bir başlangıç yaptı.


Trinity Seven


Trinitiy Seven için yapabileceğim en iyi tanım: "Kaliteli Ecchi" olur herhalde. Konudan bahsetmeye pek gerek yok. Büyücüler, büyü okulu falan derken asıl ortaya çıkarmak istedikleri Ecchi ve Harem öğeleri. Ecchi’nin kalitelisi mi olur? Evet, olur. Kullanılan fan servisler seriyi boğmadıktan ve izlerken eğlendirdikten sonra Ecchi öğeler de kaliteli gözükebilir. Ama bunu yapabilen Ecchi ve Harem serisi çok az tabi.


Bunlar dışında;


Denki-gai no Honya-san - Büyük bir kitapçıda çalışanlar üzerinden anlatılan, otaku kültürü ağırlıklı komedi serisi. Bu tarz otaku serilerinden sıkıldım. Denki-gai'da da çok farklı bir şey göremediğim için ilk bölümün bile tamamını izlemedim açıkçası.

Donten ni Warau - Samuraylarla dolu ciddi bir şey beklerken, bishounenler ile dolu kızlara yönelik, gereksiz bir seri buldum. Hiç bulaşmamak lazım!

Madan no Vanadis - Fantastik bir dünyada çok güçlü bir savaşçı prenses, bir oğlana bundan sonra benim için yaş....... burada duralım! İyi bir hikaye anlattığını sanan saçma sapan bir Harem-Ecchi serisi! 

Shirakabo - Bakuman'ın manga sektörü yerine, anime sektörünü anlatan versiyonu. Normal de ilgi çekici olması lazım ama tempo ağır olduğundan ilk bölümü tamamlayamadım. Belki sonra bir göz atarım.

Terra Formars - Marsta evrim geçirmiş hamam böcekleri ile ilgili ilginç olabilecek bir konu var ortada ama rezalet derecede özensiz işlendiği ve hazırlandığı için izlemek eziyete dönüşüyor.

Ushinawareta Mirai wo Motomete - Bu da bu sezon ki bir başka VN uyarlaması. Diğerleriyle kıyaslanamayacak derecede kötü. Mecburiyetten yapılmış gibi!



  • Sonuç olarak, bu sezon da yine geçen sezon ki gibi izlenebilecek kaliteli anime sayısı bir hayli fazla.



Yorumlar

  1. Shigatsu wo Kimi no Uso benim beklentilerimin altında kaldı(çokta yüksek tutmamış olmama rağmen). İlk 10 dakikayı zor izledim. Her şey fazla tahmin edilebilir duruyor. Slice of life çok sevsemde ben izlemeyeceğim. Nanatsu no Taizou'nun çizimleri sadece biraz farklı ama ben sevdim.
    Psycho-Pass, Ookami shoujo to Kuro Ouji ve Kiseiju konusunda katılıyorum.
    Donten ni Warau tarihi türü olduğu için beklentim yüksekti ama tam olarak karşılayamadı. Gene de devam edeceğim(samuray hayranıyım)

    YanıtlaSil
  2. Beklentimin fazla olmasının biraz gözümü boyamış olması
    ihtimali olabilir mi diye düşündüm ama yok, benim için çok güzeldi Shigatsu’nun
    ilk bölümü (2. Bölüm ilki kadar iyi değildi.). Bana fazla tahmin edilebilir
    gelen ise Nanatsu no Taizai’dı :D Yani bu tarz başlangıcı olan onlarca Shounen seri
    var. Tabi ilerledikçe güzelleşebilir(inşallah).

    Donten ni Warau’ya gelirsek bende samuraylarla ilgili
    serileri çok severim ama bu anime dediğim gibi daha çok bayan seyircileri
    çekmek için yapılmış, Hakuouki benzeri bir seri. Onun için bana fazla hitap etmiyor.

    Üşenmeyip, geniş bir şekilde görüşlerini belirttiğin için
    teşekkür ederim. Her türlü görüş ve eleştiriye açığım, yine beklerim :)

    YanıtlaSil
  3. Amma vn uyarlamasi var bu sezon he, yapimcilar doğru yolu seçmiş sonunda :P

    YanıtlaSil
  4. Rica ederim :). Nanatsu no Taizou tarzı çok fazla seri izleyen biri olmadığım için olabilir. Ama serinin karakter yönünden zayıf olduğunu kabul ediyorum. Ayrıca açılış parçası daha iyi olabilirdi. En azından ben pek fazla sevmedim.


    Donten ni Worau serisini asıl ilgi çekici kılan şey Soramaru'nun seiyuusu Kaji Yuuki ^^.

    YanıtlaSil
  5. Aynen, böyle devam etsinler :)

    YanıtlaSil
  6. Kaji Yuuki, çok kaliteli bir Seiyuu olduğunu Ao Haru Ride
    de, genelde seslendirdiği karakter profilinin çok dışında bir karakteri harika
    seslendirerek, benim gözümde de bir kez daha kanıtladı. Onun sesi konusunda hemfikiriz yani :) Benim için de bir animeyi izlemek için Seiyuular bir etken olsa da, hoşlanmadığım serileri izletecek kadar da önemli değiller.

    Bu arada Nanatsu’nun ana karakteri Meloidas’ı da Kaji Yuuki’nin
    seslendirdiğini biliyorsun değil mi? :D

    YanıtlaSil
  7. Evet biliyorum ^^. Seiyuular benim içinde önemlidir ama konusu ilgimi çekmediyse arka planda kalıyor. Donte ni Warau serisinin mangası final verdiği için iyi bir şekilde devam edebileceğini düşündüğümden ötürü izliyorum :).

    YanıtlaSil
  8. Anladım. Manganın bitmiş olması iyiymiş gerçekten. Olmadı ben de bir şans daha verebilirim. Eğer bölümler ilerledikçe seri seviye atlar ve güzelleşirse bana da haber verirsin artık :)

    YanıtlaSil
  9. İyi bir şekilde biterse haber vereceğim ^^.

    YanıtlaSil
  10. Anlaştık öyleyse :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder